Sziasztok!

Reggel bukkantam rá erre a fantasztikus holnapra, és tátva maradt a szám! :) Nagyon köszönöm a honlapgazdának a sok információt.

Én most szeretném elkezdeni az Atkins-féle diétát. Kb. 30 kg feleslegtől szeretnék megszabadulni. Eddigi fogyókúrás tapasztalataim csak és kizárólag a kcal-számolgatásos módszeren alapulnak (sok zöldség, gyümölcs, semmi zsiradék, liszt, cukor). Legnagyobb eredményem a tavalyelőtti 29,5 kg leadása, amiből azonban sajna már 20 kg-ot vissza is szedtem, úgy egy év alatt.:(
Kicsit fura nekem még ez az egész, és több mindent nem értek. Légyszíves segítsetek ki, ha tudtok! Például mit jelent az, hogy egy csészényi zöldség? Nekem többfajta csészém is van... :-S
Lehet azt, hogy ha én ki nem állhatom a karalábét, de imádom a zöldborsót, akkor abból eszek 1-1 csészényit, vagy célszerű keverni?

A "Hasznos információk" résznél azt olvastam, hogy a csirke melle helyett egyem a combját. Hááát... nem akarom rögtön megszegni a szabályokat (sőt!), de tényleg ennyire számít, hogy melyik részét eszem meg? (Ha választani lehet, akkor inkább a mellét enném!;)

És még egy kérdés: milyen vitamint, és főleg milyen mennyiségben? Pezsgőtablettában, vagy tablettában?

Válaszaitokat előre is köszöni,
pampi:)

fórum: 

hozzászólások

Segítsék!!!!:)
Belekeveredtem a dolgokba.
Most az első szakaszban lehet enni túrót vagy nem?!?! Egyik helyen igen másik helyen nem, melyik igaz?
Aztán az Atkins könyv szerint az első szakaszban lehet enni borsót, meg tököt...stb. De borsót, hogy, ha 1csészében 19,4CH van?!?!
Meg miért írja a túrót a szabadon választhatóak közé. Vagy onnan én még nem választhatok??
És miért nem lehet inni koffeines kávét? Bár én nem szoktam kávézni, de érdekel.
És lehet-e enni olyan levest amiben sok CH-s zöldség van? Belefő a lébe?? Vagy azt lehet enni??
Bocs a sok hülye kérdésért, de tényleg nem vagyok ezekkel tisztában:)))

A túró abszolúte tilos, mert tejbQl van, tehát van benne tejcukor.
Borsót, tököt se egyél az elsQ hetekben. Uborka, saláta, brokkoli, karfiol az mehet.
Kávézni azért nem ajánlott, mert édességéhséghez vezethet.
(én reggelente iszom egy kávét, édesítQszerrel, tejszínnel. a vérnyomásom miatt kell.)

Majonézből mennyit ehetek? Azért teszem fel ezeket a kérdéseket, mert próbálom összerakni az étrendem,ha tudsz az első két hétre valami jó tanácsot netán étrendet a következőkből :
tojás, kávé+ tejszín(mert tejjel nem lehet!) :,szalámi, sonka, paradicsom, paprika, uborka, majonéz, ...kapásból ennyi az engedélyezettek közül.
Köszi

A majonéznél figyelned kell a ch-t. Először is cukor nélküli legyen (a Tescoban fitt néven találod). Inkább ne ez tegye ki a napi 20 g-ot.

Ezekből az alapokból elég gyér menüt lehet összeállítani.
Egyél minden reggel tojást sonkával (rántotta, tükitoji, főtt tojás).
Ebédre csinálhatsz salátát paprika, paradicsom, uborka majonézből (bár inkább tejföl kéne helyette).
Paradicsom, paprika, tojásból (hagyma hozzáadásával) csinálhatsz lecsót.
Ha édességre vágysz, csinálj habot a tejszínből (robotgéppel, vagy habszifonnal), édesítőből.
Az én fantáziám ezennel ki is merült. Kéne valami húsféle még. Vagy esetleg kockából levest.

Én is új vagyok még, de a tojásevésre vonatkozóan van néhány infom. Ha minden igaz, nem lehet töménytelen menniységet enni belőle, mert nagyon megemelheti a koleszterinszintet. Amúgy nekem már egy rövid Atkinsezés során csömöröm is lett a tojástól, tegnap emiatt búvárt akart játszani...:(

Utánaolvastam egy kicsit a tojás -koleszterin kapcsolatnak.
Tehát: A tojássárgájában 30-34% zsírnemű anyag van, melynek 2/3 része triglicerid,egyharmad része pedig foszfortartalmú zsírszerű anyag,főleg lecitin és koleszterin.Ez utóbbi miatt az idősebb korban fellé érdegenerációk,ill. magas vérnyomás esetén a tojás fogyasztását korlátozni kell, de a túlzott koleszterinbevitel az egészséges szervezet számára sem előnyös. Ugyanakkor a fejlődő szervezet számára az agyvelő és az egész idegrendszer jó működéséhez feltétlenül szükséges a lecitin.
Viszont azt is olvastam, hogy a fokhagyma csökkenti a koleszterin szintet.
Tehát a megoldás : fokhagymás rántotta?? :))))

Jajjaj.... mivel én is kezdőke vagyok, szívesen olvasnám ezeket a dolgokat, ha viszonylag egyszerűen elkészíthetők (idő szűkében sajna most nincs időm pöriket meg sülteket varázsolni - ja, meg nem is vagyok egy nagy konyhatündér :))
Tudnátok egy kicsit nekem is segíteni?

Pl tegnap ezt csináltam vacsira hamarba:

1 pár virsli félig megfőzve mikróban, aztán bevágtam hosszában méllyen, bele sajtszeletke, nem lógott ki, és be a grillbe, amíg a sajt piros nem lett. Közben előhorgásztam a tegnapi összevágott salátát (egyszerre sokat szoktam felszeletelni, és dobozban eltárolni, így másnapra és harmadnapra is rendben van) és meglocsoltam tejfölös sajtos vizes sós apróra vágott petrezselymes öntettel. Ez is már megvolt, akkor, amikor a salit összevágtam.

Elég gyorsan megvolt :-)))

1nap:
r: 1 főtt tojás, 1 paradicsom, 1 medve sajt, 4 vastagabb szelet sonka, tea
e: 1 csomag füstli, 10 dkg ubi, 1 kicsi újhagyma, 2 vékony szelet pannónia sajt
v: 3 tojásos omlett(paprikával), kevés párizsival

2. nap:
r: 3 szelet párizsi megsütve, 1 paradicsom, pici paprika, 1 medve sajt
e: 5 db sonka tekercs ( 5 szelet sonka megtöltve medvesajttal, feltekerve) 8 dkg ubi
v: 2 tojásos omlett, szalonnával, pici ubival

3. nap:
r: tojáskrém (2 tojás megfőzve, pici vaj, pirospaprika, bors, só, pici mustár vagy majonéz, egy kevés apróra vágott újhagyma) majd 3 párizsira ráhalmozod, hozzá kevés ubi
e: 4 db virsli, 1/2 paradicsom
V: egy sült csirke felső comb, 1/2 pari v. paprika

4. nap:
r: 8 dkg sonka, 8 dkg uborka, 1-2 medve sajt
E: 15 dkg sült csirkemell, savanyú káposztával
v: 3 tojásos omlett, párizsi, 1 paradicsom

5. nap:
r: tojáskrém, felvágott, ubi
e: 2 csirkeszárny sütve, 1 paradicsom, pici kovászos ubi, medve sajt
v: 4 virsli, 2 szelet pannónia sajt, kis darab uborka

VAGY
1.nap
reggeli: 2 db főtt tojás, 4 szelet párizsi, kávé vagy tea
ebéd: 1 szelet sülthús majonézzel vagy ecetes uborkával, víz
vacsora: 2 db sült tojás, zöldsaláta, szalámi

2. nap
reggeli: baromfivirsli mustárral, kávé, tea
ebéd: főtt marhahús, levéből zeller főzelék
vacsora: tükörtojás sonkával, uborka

3. nap
reggeli: szalámi, főtt tojás, retek, tea, kávé
ebéd: sült hal citromkarikával és majonézzel
vacsora: főtt virsli vagy kolbász mustárral, tea

4. nap
reggeli: sonka, főtt tojás, retek, kávé, tea
ebéd: főtt marhahús, salátaleves tojással
vacsora: tojás, hal, tea

5. nap
reggeli: virsli kevés mustárral, szalámi, főtt tojás
ebéd: rántotta salátával,
vacsora: citromos csirke

6. nap
reggeli: szalámi, sonka, tojás, retek, kávé
ebéd: grillcsirke, salátával,majonéz, v 2ek. tejföl vacsora: csirkemaradék, tojás, tea,

7. nap
reggeli: kávé, lágy tojás, mustár
ebéd: római tálban sült kacsa/csirke, sav.káposzta
vacsora: kacsa/csirke maradék, tea

Hát még én is zöldfülünek számítok a majdnem két hetemmel, csak meguntam, hogy mindig számolgatni kellett, meg a költői kérdést, hogy mit egyek??!?!?!?
Így egy pár órát szántam rá valamelyik du., számolgattam, összeállítottam. Most már csak enni, na meg fogyni kell:))

Csodálkozom a sok hozzászóláson ami az ételt illeti! A magyar konyka kitűnő ehez a diétához minusz kenyér és aféle tíltott édességek. A jó hír az hogy mindkettő könnyen helyettesíthető! Azon túl CROMIUMmal az édesség iránti vágy szinte teljesen eltünik és csökken az éhségérzet is. Évekig csináltam kint!

Magas nekem ez a túró dolog, mint Pistikének a hűtőszekrény...
Atkins papa, könyvében azt olvastam, hogy a bevezető szakaszban lehet enni túrót, igaz csak minimálisat. Aztán a fórumon szinte mindenki szájából azt hallom, hogy NE!!!
Utánna olvastam az Atkins.com-on, ott se tiltja a túrót. Igaz, ott a zsírosat említi.
Akkor most, hogy is van ez? Csak azért, mert eddig ettem túrót, igaz nem sokat, de nem hátráltatott semmiben.
Most akkor azt mondjátok inkább ne egyek???? Vagy egyek? Szabad vagy nem??? Mit mond a gyakorlat?? Ha nem ennék jobban fogynék??
Fejtsük már meg mi az igazság!!!!!

Hello Tündérmeggy!

A bevezető szakaszban NE egyél túrót, csak kemény és félkemény sajtot. Ahogy haladsz, úgy lehet puhább a sajt (kemény, félkemény, félpuha, lágy, friss és túró). Ok: a friss tejhez kimozin enzimet adnak, és ez a tejcukrot lebontja, ezáltal a tejet besűríti többek. Aztán egy kis érlelés, só, penész (kinek mi), és nagyjából kész a sajt. Minél keményebb a sajt, annál kevesebb benne a Ch (ugye az erjedés miatt).
Még valami. Mostanában rengeteg sajt-készítményt lehet kapni. (Pl.: tesco-ban a csízió-tömb). Tök úgy néz ki, mint az igazi és olcsóbb. Ezeket is transzzsírokkal készítik mint a margarint, ami kerülendő. Szóval: ha 1000-1200 ft/kg alatt van a sajt, akkor nézzétek meg, hogy mi van ráírva. A hiperszuperek korrektek, ezek nem sajt néven árulják, de nálunk a szomszéd boltban már igen.

Nohát akkor lássuk!
Én figyelmen kívül hagyva a honlap tiltását ettem túrót a 2. héten. Le is állt a fogyásom. Ha téged nem akadályoz, akkor egyed.
A dilemmáddal kapcsolatban pedig: egyszer ifi Atkins koromban olvasgattam a fórumot (meg ne kérdezd melyik topikot, fogalmam sincs) és arról cseréltek eszmét itt az okosok, hogy mi a helyzet a túróval, mert Atkins szerint lehet, a hazai Atkinsesek szerint nem. Ez állítólag azért van, mert ott kint másmilyen a túró, mint itt. Azt a túrót lehet enni, mert igazából nem is túró (a magyar felfogás szerint). Világos? Innentől kezdve tényleg csak attól függ a dolog, hogy lassítja a fogyásod, vagy nem.
:)

Szia:) Akkor minden világos. Én azért fogytam a túrótól, mert azt a túrót eszem amit Anyumék, otthonról, Belgiumból hozntak, mert az a túró tényleg nem is olyan túró.... Ebbe így még bele se gondoltam, szóval a hazai túró a tilos:)) Meg vagyok nyugodva:)))))

Még van egy költői kérdésem, ami szerintem nem sokáig lesz költői, ahogy ismerlek Benneteket:)
Szóval, az első két hétben lehet enni lecsót vagy nem??? A heyzet az, hogy én ettem csak nem tudom, hogy jól tettem-e? Amilyen szerencsém van, tuti nem:))

Oldalak

Tartalommegosztás

Feliratkozás Subscribe to promoted content csatornájára