cikkek

Jobb, ha nem is dörzsölöd

A hazai piacon elérhető, a modellválaszték zömét jelentő, nagyban reklámozott, „motoros fogkefék” szónikusak. Ugyanakkor léteznek ún. ultrahangos fogkefék is. Ez egy jóval kevésbé ismert technológia, de szerencsére már ezek a termékek is bárki számára elérhetőek.

A megfelelő fogkefe kiválasztásakor sokan teszik fel a kérdést: mivel jobb egy ultrahangos fogkefe mint egy hagyományos forgófejes modell? Jobb-e egyáltalán?

Tisztázzuk akkor egyszer és mindenkorra a két alapvető technológia közötti különbséget.

Fehér fogak, a Fuji, no meg a Jenő

Akkor már ott tartasz, hogy végül is elfogadod a korodat, az alakodat is, hála a rendszeressé vált testmozgásnak, a visszafogottabb éjszakai pizzázásoknak – bár négysajtosról háromsajtosra váltani önmagában nem elég a jó diétához – és annak, hogy a párod nemrég felfedezte, hogy a nagytükrötök mögé a szaki egykor rejtélyes okokból egy összehajtott papírt tömött, így az eddig enyhén domború volt. Legalább fél centivel szélesebbnek mutatott. Ez volt hát az ok. Válladról a kő nagy csörömpöléssel zuhan a mélybe.

„Felkacagsz. Aztán gyorsan véget vetsz a viháncnak. Valami nem stimmel a fogaddal.”

A dokinál fél évente megfordulsz, rendszeresen le is kapja a fogköveket, meg nagyleltárt csinál, különösebb problémád nincs, megvan mind, na jó a bölcsességfogadról pár éve lemondtál, nem lett volna hiteles. Mégis, úgy fest, csak a sötétebb ruhák mellé mutat jól a teleszájas mosolyod, a krémszínű mellett már nem nagyon virít.

Codex Alimentarius

„Irányítsd az olajat, és országokat irányítasz. Irányítsd az ételt, és irányítod az embereket.” – Henry Kissinger, 1970

2009 januárjában került az EU bizottsága elé a vitaminok és táplálék-kiegészítők maximálisan megengedett napi adagjának kérdése. Az előterjesztés lényege az, hogy egy biztonságosnak „kikiáltott” értéken felül ne lehessen hivatalos forgalomba helyezni egyes vitaminokat és táplálék-kiegészítőket, azaz csak a meghatározott (drasztikus mértékben csökkentett) mennyiséget tartalmazó termékek legyenek legálisan kaphatók. A többit pedig csak orvosok írhatják fel.

Az leszel, amit megeszel?

Amikor huszonhat éves lettem, át kellett élnem egész addigi életem legfélelmetesebb időszakát. A félelmemet nem a munkám, hanem az egészségi állapotom váltotta ki belőlem. Hosszú heteken át voltak furcsa fájdalmaim, melyek következtében állandóan rémképek rohantak meg közeli halálommal kapcsolatban. Egy határon túl már nem voltam képes elviselni a félelmet, és úgy döntöttem, lesz, ami lesz: elmegyek orvoshoz. Az orvos különös diagnózissal állt elő: epe- és vesegyulladásom volt egyszerre.

Popsiformálás hatékonyan

Popsiformálás hatékonyan

Az emberi test legerősebb izmával, a nagy farizommal, musculus gluteus maximus néven is találkozhatunk egyes fórumokon, bár a latin elnevezés már csak szakemberek körében használatos. A maximus az izom méretére és erejére utal, akárcsak a Gladiátor című film római hadvezérének neve.

A farizom meghatározó idomként rajzolódik ki testünkön, amit a köznyelvben fenéknek hívunk. A lényeg nem az elnevezésben van, hanem abban, hogy törődünk-e vele. Elméletileg ez csupán egy izomcsoport a több százból, amely szervezetünket alkotja, és egy abból a tucatból, amelyek esztétikusabb külsőt kölcsönözhetnek nekünk. A kitüntetett figyelmet talán a domborulata miatt érdemelte ki. Domborulata viszont csak abban az esetben van, ha dolgoztatjuk. E nélkül bizony elsatnyul, elfedi a zsírszövet és búcsút mondhatunk esztétikus hátsónknak.

A formás lábak titka

A formás lábak titka

A legtöbben azokat a testrészeinket szeretjük edzeni, amelyek már eleve fittek és erősek, és sajnáljuk az időt azokra a területekre, amiken igazán dolgozni kéne. Mivel a nők többsége deréktól lefelé küzd problémákkal, a lábak formálása túl könnyen esik a nem-szeretem kategóriába.

Persze, hálás dolog gyors eredményeket látni a tükörben, de a testformálás csak egészként, harmóniában teljes. És gondolj csak bele, milyen jó érzés nekiiramodni egy hirtelen futásnak, elképzelni, ahogy a láb izmai megfeszülnek, kirajzolódnak. Ha tudatosan nekifogsz egy rendszeres, láb- és farizmokat célzó programnak, előbb-utóbb gyönyörködhetsz is az eredményben. Nem az számít, milyen gyorsan, hanem az, hogy haladsz, és kitartó vagy.

Kaja-para

Kaja-para A legtöbbünkkel előfordul, hogy reflexből nyitogatjuk a hűtőt, vagy nyúlunk a nasi felé még akkor is, ha épp nem vagyunk kifejezetten éhesek. Van, hogy unalmunkban, van, hogy pótcselekvésként, de mindenképp szükségtelenül. Ha veled is meg szokott történni, less el néhány tippet, segítünk túljutni az ilyen nehéz pillanatokon.

Dr. Lenkei Gábor: Élni Jó?

Dr. Lenkei Gábor Tesszük fel magunknak a kérdést nap mint nap, de a válaszok, amiket kapunk nem feltétlenül megnyugtatóak, sőt néha még a nyomdafestéket sem tűrik el. De akkor hol találjuk az igazságot? Mik a legfontosabb tényezők?

Ha ennyi kérdés, kétség merülhet fel ezzel a témával kapcsolatban, akkor talán érdemes egy kis vizsgálódást tenni ezen a területen, vajon mi lenne az az állapot, amikor nyugodt szívvel kétségek nélkül bátran kijelenthetnénk, Élni jó! Nagyon jó! És talán arra is érdemes egy pillantást vetni, milyen tényezők szükségesek ahhoz, hogy bátran megtehessük ezt a fenti kijelentést.

Tavaszi hajcihő

Végre itt a tavasz, de legalább is a sapkás-kapucnis időszakkal leszámolhatunk egy időre...

A tél pedig nem kegyes a hajhoz, a fagyos szelek és az az állandó hajszárítás...

Nem, nem kell egyből a fodrászhoz rohanni...

Számos olyan megoldás létezik, amellyel házilag is kényeztetheted a hajad, és némi energiával új életre keltheted a frizurád.

Tojásünnep

A diétagyilkos december után fellélegezhetünk, a Húsvét egy igazi lowcarb ünnep. Na jó, a kalácsot kivéve. Sonka, tojás, az első konyhakerti zöldségek, hát van ennél jobb?

Végre egy alkalom, amikor alig kell ellenállni a kísértésnek. Ráadásul az a sok tojás! Festjük, adjuk, kapjuk, és esszük, méghozzá az éves átlagot messze meghaladó mennyiségben.

diet