Kaja-para | lowcarb magazin

Kaja-para

Kaja-para A legtöbbünkkel előfordul, hogy reflexből nyitogatjuk a hűtőt, vagy nyúlunk a nasi felé még akkor is, ha épp nem vagyunk kifejezetten éhesek. Van, hogy unalmunkban, van, hogy pótcselekvésként, de mindenképp szükségtelenül. Ha veled is meg szokott történni, less el néhány tippet, segítünk túljutni az ilyen nehéz pillanatokon.

A stressz, a szomorúság és a kudarc érzése állítólag az élet normális részét képezi. Ezzel erőteljes vitába tudnék szállni, de maradjunk annyiban, hogy amikor így érezzük magunkat, a diéta előírásai és az önmegtartóztatás valahova az utolsó hely környékére csúszik a prioritás-listán. Bár őszintén vallom, hogy az érzéseinket magunk hozzuk létre, és bármikor megváltoztathatjuk a pillanatnyi emóciónkat, azért a legtöbb embernek ez még nem megy ilyen könnyen. Mit tegyünk hát? Ilyen alkalmakkor hiába minden logikus magyarázat, észérv, a kisördög a fejünkben mintegy hipnotikus jelleggel vezérli mozdulatainkat, és hozza a jobbnál jobb magyarázatokat arra, hogy most miért is lesz olyan jó nekünk a somlói. A megoldás az élet egyéb örömeiben rejlik. Általánosan véve szóba jöhet bármi, ami személyes örömöt, inspirációt, fizikai vagy lelki jóllét-érzést vált ki belőlünk anélkül, hogy káros lenne az egészségre. Amikor ránk tör a túlevésre vagy a nem-diétabarát élelmiszerek fogyasztására való késztetés, az alábbi ötletek valamelyike biztosan segít:

1. Edzz!

Tudom, hogy fájdalmasan hangzik, és nem is arra gondolok, hogy amikor egy kocka csoki után nyúlnál, inkább hagyj ott csapot-papot és rohanj el egy többórás fitnesz-programra. Egyszerűen arról van szó, hogy ha csak teheted, ilyenkor állj fel, és aktivizáld a tested. Ha épp este tör rád az ehetnék, nyugodtan hemperedj le a földre, és csinálj hasizom-gyakorlatokat, de akár kocogni is elmehetsz. A fizikai tevékenységek növelik az endorfin-szintet és oldják a stresszt. Ráadásul a rendszeres edzés következtében az étvágyad is csökken, így több módon is hatásos a dolog.

2. Masszíroztasd meg magad!

Akár a háztartásban akadsz két segítő kézre, akár egy szalonra esik a választásod, mindenképp jót fog tenni. Enyhíti az idegesség, a testi feszültség, a depi és az alvási problémák tüneteit.

3. Olvass!

Biztosan vannak olyan emberek, akiknek a személyisége vagy az élete, a gondolatai inspirálóan hatnak rád. Ha már a fridzsiderajtót markolászod, inkább ragadj meg egy ilyen könyvet, és lapozz bele. Erőt meríthetsz,pozitívabbá válhat a hozzáállásod, és egyből más színben látod a világot.

4. Képzelődj!

Hunyd be a szemed, és képzeld magad a kedvenc helyedre 10-15 percig. Ez lehet a hegyekben, egy tengerparton, vagy a barátaid között, ami neked épp akkor jól esne. Étterem kizárva… Szóval valami klassz hely legyen, és próbáld meg minden érzékszerveddel odaképzelni magad: a hőmérséklet, az illatok, a színek, a látvány minden irányban, a hangok mind-mind fontosak. Ne aggódj, ha közben kiesel a fílingből, csak képzelődj kitartóan, és egy idő után egész jó kedved lesz.

5. Vegyél aromaterápiás fürdőt!

Igazán nőcis dolog, és olyan jól lehet közben csinálni az olvasgatós vagy képzelődős dolgot is. Ha citronellát, eukaliptuszt, zsályát, levendulát és/vagy kamillát adsz a fürdővízhez, az ellazít és kisimít.

6. Vidd el sétálni a kutyát!

Tudományos tény, hogy a háziállatok csökkentik a stresszt és a vérnyomást. A kutya egy igen kommunikatív barát, és ráadásul sokat kell sétáltatni, ami több szempontból tesz jót a gazdinak: kinéz a fejéből, fitneszesen szaladgál a kóbor eb után, friss levegőt szív, és gyakori társadalmi érintkezésbe lép más ebek gazdijaival.

7. Nevess!

Nézz meg egy vígjátékot dvd-n, vagy humoros előadást a színházban. Találkozz a barátaiddal, és csináljatok valami vicceset együtt (activity, twister: tuti hasizomláz másnapra), de ha a munkahelyeden válik tarthatatlanná a helyzet, még mindig böngészhetsz vicc-oldalakat. A lényeg, hogy találj módot arra, hogy jobbkedvű legyél, úgy minden sokkal könnyebb.

8. Igyál vizet!

Ha épp semmi jobb nem jut eszedbe, gyorsan dönts le egy nagy pohár hideg vizet, esetleg még egyet. Addig is van időd újragondolni a bűnözési szándékot, ráadásul tele lesz a pocakod. És vízből sosem elég, mint tudjuk.

Soltész Szilvia

diet