10 megoldás arra, hogyan legyél energikusabb | lowcarb magazin

10 megoldás arra, hogyan legyél energikusabb

10 megoldás arra, hogyan legyél energikusabb A tél közepén már elsem hisszük néha, hogy lesz még tavasz. Messze van még a napsütés, az eper, az átmeneti kabát. Ilyenkorra összes tartalékainkat feléltük, szép kis téli fókazsírt gyűjtöttünk magunkra (biztos, ami biztos), és energiaszintünk mutatója a padlóhoz közelít. Bár a napok hosszabbodnak, hideg van, és szürkeség mindenhol, és talán ilyenkor érjük el a negatív csúcsot éves szinten az fizikai erőnket tekintve. Van néhány hasznos ötletünk, hogyan turbózd fel magad, hogyan keltsd új életre a tested, amíg a tavasz ezt magától meg nem teszi.

  1. Hagyd el a cukrot.
    Sok egyéb negatív hatása mellett a cukor kábultságot okoz és mentálisan tompít, elnyomja az immunrendszert, szabadgyököket hoz létre, mindennél jobban hízlal, gátolja a fehérje-felhasználást, és kivonja a testből a C és B-komplex vitaminokat, valmint a krómot és a kalciumot, amelyek létfontosságúak lennének a működéséhez.
  2. Hagyd el, vagy csökkentsd a kávéivást.
    Több kutatás szerint koffein hatására a szervezet még több cukrot kíván, mivel összehúzza az ereket, és csökkenti a vér áramlását. Ez a magas vércukorszint tüneteit produkálja, aminek következtében hirtelen megnő a vágy valamilyen cukros étel iránt. Próbálj inkább teát inni a kávé vagy a kóla helyett, vagy örvendeztesd meg a sejtjeidet: igyál tiszta vizet.
  3. Nézdesd meg, nem vagy-e allergiás valamilyen élelmiszerre.
    A leggyakoribb bűnösök a glutén és a tejtermékek. Ha kiderül, hogy ilyesmi lappang a hirtelen energiavesztés hátterében, hatékony méregtelenítéssel és sok vitaminnal orvosolható a helyzet – addig is kerüld az allergiát okozó ételeket.
  4. Hozd egyensúlyba a hormonháztartásod.
    Ezt is érdemes szakértővel ellenőriztetni. Ha felborult az egyensúly, semmiképp se gyógyszerekkel próbáld megoldani a helyzetet. A legtöbb esetben ez kezelhető rendszeres testmozgással, megfelelő táplálkozással, természetes étrend-kiegészítőkkel.
  5. Pajzsmirigy-túltengés?
    Ha semmi nem segít, akár itt is lehet a baj. Megint csak a természetes gyógymódokban keresendő a megoldás, a gyógyszerek legfeljebb a tüneteket szüntetik meg.
  6. Fogyj le.
    Most őszintén, fárasztó azt a sok felesleget cipelni. A tested minden porcikája megsínyli, ne várd, hogy fitt és életteli leszel, amíg több, mint 10% súlyfelesleged van.
  7. Próbáld ki a „zöld italokat”.
    A spirulina, a kék és zöld alga, a búzafű, az árpafű és az aloe vera segítenek sejtszinten új életre kelteni a szervezeted. Több oxigént és fontos vitaminokat, ásványi anyagokat juttatnak a testbe. Nagyon jók a délutáni kávé helyett, gyorsan érezhető a hatásuk.
  8. Fogyassz ginzenget.
    Úgynevezett adaptogén funkciójából kifolyólag segít helyreállítani a test felborult egyensúlyát. Jótékony hatása több téren is megnyilvánul: segít normalizálni a vércukor-szintet (persze nem egy tábla csoki után), a mellékvese működését, és a frissesség, éberség érzését nyújtja rendszeres fogyasztása.
  9. Mozogj.
    El sem hiszed, mit tehet érted egy kiadós séta! Ha nem része a sport az életednek, nem kell egyből hatalmas edzésprogramoknak nekimenni. Egyszerűen heti egy-két tempós sétával is felélénkítheted a vérkeringésed, a nyirokrendszered működését, jobb kedvű és energikusabb leszel, meglátod.
  10. Kezeld a stresszt.
    A fenti állapotok mindegyikét okozhatja az, ha olyan valaki van a környezetedben, aki leszívja az energiád. Megbetegíthet, életunttá és bizonytalanná tehet egy (vagy több) illető, aki burkoltan leértékel téged, a céljaidat, az elképzeléseidet. Nézz körül, és takarítsd ki az energiavámpírokat. Fejezd be egyenként az elvégzetlen feladataidat, és ne téveszd szem elől a céljaidat. Ha életed számos területén tudod, hogy merre mész, mit szeretnél elérni, az energiával tölt fel, jókedvre derít, és egyből helyreállnak a hormonjaid, könnyebb lesz a séta és finomabb az aloés gél...
diet