Hogyan kerüljük el a náthát? | lowcarb magazin

Hogyan kerüljük el a náthát?

Hogyan kerüljük el a náthát?

Itt a tél, mindenestől, amibe szomorú, de várható módon a bacilusok, vírusok is beletartoznak. Persze ez nem törvényszerű: nem gondoltál még arra, hogy miért kapja el egyik ember az influenzát és a másik miért nem? A válasz egy egész könyvet is megtölthetne, mi egy rövidke megelőzési útmutatót adunk közre.

Kerüld a cukrot

Mivel a cukor úgy működik, hogy legyengíti az immunrendszer funkcióit, ebben az időszakban különösen fontos, hogy kerüld a fogyasztását. Ha azt szeretnéd, hogy az immunrendszered megfelelően teljesítsen, a helyes táplálékokat kell fogyasztanod, és ebbe a cukor(félék) és a finomított szénhidrátok nem tartoznak bele. Tankolj fel friss zöldségből, alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsökből és olajos magokból. Ha lemondasz a cukorról egy időre, bónuszként fogyhatsz, fiatalodhatsz, és még az az átkozott téli fáradtság is megszűnhet.

Aludj eleget

A megfelelő mennyiségű alvás segít kiépíteni az ellenállást a lehetséges behatolókkal szemben. Ha a test kimerült, elég valószínű, hogy bármelyik arra járó bacilus leteríti.

Először is, szánj elég időt az alvásra. Feküdj le korán, mivel éjjel 11 és 1 óra között pihen a legintenzívebben a test. Ha nehezedre esik elaludni, iktasd ki a tévét – legalábbis a lefekvés előtti órákra. Hallgass kellemes zenét, olvass valami spirituális témájú könyvet, vagy csinálj olyasmit, ami ellazít. Ne nassolj lefekvés előtt, és igyekezz teljesen elsötétíteni a hálószobád. Kerüld a délutáni-esti kávét, és kifejezetten kerüld az alkoholt – kivonja a B-vitamint a szervezetedből, így nyugtalanul alszol. Tedd olyan messzire a vekkert, amennyire csak lehet, és fordítsd ellenkező irányba a számlapját.

Edzz rendszeresen

A mozgás azáltal segíti az immunrendszert, hogy javítja a keringést az egész szervezetben. Ha az immunrendszer összetevői megfelelően keringenek, akkor könnyebben fedeznek fel egy fertőzést, mielőtt annak esélye lenne elterjedni a testben. Ha ehhez még hiányzik némi motiváció, lapozz hátrébb!

Fogyassz sok fokhagymát

Vitathatatlan az aromája, de este, otthon talán megbocsátható. Rendkívüli vírus-, baktérium- és gombaölő hatása miatt kedvelt megelőző- és gyógymód. Fontos, hogy friss fokhagymát fogyassz, mivel azok az összetevői, amik ilyen jótékony hatással vannak a szervezetre, tönkremennek egy órával azután, hogy pépesítetted a fokhagymát. Ezért legalább a téli szezonban ne érd be a tablettával, fogyaszd frissen. Isteni túrókrémet lehet vele készíteni, amit paprikaágyon, vagy sajtchipsre kenve fogyaszthatsz. Napi egy-két gerezd elegendő a téli mizéria ellen.

Moss kezet

Az egyik legegyszerűbb módja a fertőzések elkerülésének, ha nem engedjük a közelünkbe. Egy erős immunrendszer felül tud kerekedni a problémán, de minek fárasszuk gondosan kiépített védelmi vonalunkat? Nem kell antibakteriális szappanokkal vesződni, még senki nem bizonyította be, hogy tényleg használnak, és esetleg nem rontják-e tovább a helyzetet.

Szedj csukamájolajat, halolajat

A fokhagymához hasonlóan számos élethosszabbító hatása van mindkettőnek. Ezekben az olajokban nagy mennyiségű omega-3 zsírsav található, ami többek között segíthet szívbetegség, depresszió, cukorbetegség, fekély, és sok más betegség esetén. Ezen kívül növeli az energiát és a koncentrálóképességet, erősíti az immunrendszert, és a terhességre is jó hatással van – magzatra és mamira egyaránt. Melyiket érdemes fogyasztani? Akiknek megfelelő a D-vitamin szintjük, válasszák a halolajat, akire viszont ráférne némi D-vitamin pótlás, inkább csukamájolajat egyen. Ezt a legegyszerűbb kapszula formájában magunkhoz venni.

Kerüld a stresszt

Haha könnyű ezt mondani! – legyinthetnél joggal, de most másról van szó. Nyilván nehéz megoldani, hogy semmilyen stressz ne érjen, inkább azzal foglalkozzunk, hogyan hat rád a dolog. A stressznek nevezett valami alapvetően egy szándék szemben egy másik szándékkal. Bármilyen őrjítő szituációt le lehet bontani erre a képletre: te szeretnél valamit, egy másik valaki pedig pont az ellenkezőjét próbálja rád nyomni. Ekkor (ha nem te állsz nyerésre) logikusan két lehetőséged van: vagy kiállsz az útjából, vagy más módon hatsz rá, ha már az erő nem vált be. Még ha láthatatlannak is tűnik az „ellenfél”, mindig van mit tenni, hogy kezeld a helyzetet. Ha úgy érzed, valamennyire úrrá tudsz lenni a szituáción, és legalább egy kicsit úgy történt, ahogy szeretted volna, már nem lesz rád hatással az ügy. Ha pedig konkrét személy jutott eszedbe, míg e sorokat olvastad, gyorsan találj ki valamit, hogyan kezeled az illetőt. Az ilyen helyzet rövid távon csak némi náthát, kis baleseteket és rosszkedvet okoz, de hosszú távon jóval kártékonyabb lehet.

Ha már ledöntött a kórság

Ne hagyd el magad. Ilyenkor remek dolog sokat pihenni, és szükséges is. De ne eressz le teljesen, sétálj, vagy mozogj, amennyit tudsz, és használd a kényszerszabadságod olyan tevékenységekre, amik örömet okoznak. Tanulj, alkoss valami szépet, próbálj ki új recepteket, vagy csinálj bármit, ami feldob. Mindenképp tömd tele magad C-vitaminnal: ez óránként 1000 mg-ot jelent a „hagyományos” vitaminból. Ne aggódj amiatt, hogy úgyis mind kiürül, mert nem igaz. Rengeteg C-vitamint képes ilyenkor felszívni a szervezet. Fogyassz sok folyadékot, és semmiképp ne add fel a cukormentes létet: ilyenkor fontos csak igazán a megfelelő táplálkozás.