Tojásünnep | lowcarb magazin

Tojásünnep

Tojásünnep

A diétagyilkos december után fellélegezhetünk, a Húsvét egy igazi lowcarb ünnep. Na jó, a kalácsot kivéve. Sonka, tojás, az első konyhakerti zöldségek, hát van ennél jobb?

Végre egy alkalom, amikor alig kell ellenállni a kísértésnek. Ráadásul az a sok tojás! Festjük, adjuk, kapjuk, és esszük, méghozzá az éves átlagot messze meghaladó mennyiségben.
A tojás igazán megérdemel némi reflektorfényt, hiszen a természet egyik legkiválóbb tápanyagforrása. A tojás az új élet szimbóluma, és nem véletlenül. Egészen kompakt, sokfunkciós élelmiszer, rendkívül tápláló. Érdekes, hogy például a minden élelmiszer és eszköz nélkül maradt hajótöröttek fenn tudták tartani életüket pusztán a sziklalakó madarak nyers tojásaiból. Egy darab tyúktojásban 71 kalória van, ugyanakkor 6 gramm fehérjét és csak fél gramm szénhidrátot tartalmaz! Ráadásul számos létfontosságú vitaminhoz és ásványi anyaghoz is juthatunk belőle.

A tojás az a fehérjeforrás, amihez a többi élelmiszer fehérjeminőségét viszonyítják. A tojás biológiai értéke (mennyire hasznosul a fehérje) 93,7%, míg a tejé 87,5%, a halé 76%, a marhahúsé pedig 74,3%. Számos értékes tápanyagai közül a legfontosabbak a folsav, az antioxidánsok, a D- és K-vitamin, valamint a kolin. És nem utolsósorban a világ legolcsóbb „gyorskajája”.

Így húsvét táján úgyis elég van belőle a kamrában, úgyhogy a változatosság jegyében kedvcsinálónak itt van néhány tojásos recept:

» Tavaszi töltött paradicsom
» Omlós gombás felfújt
» Rakott tojás
» Pestós töltött tojás

diet