Fogyás – ésszel | lowcarb magazin

Fogyás – ésszel

Fogyás - ésszel

Fogyni csak ésszel lehet. Ha nem te, hanem a tested irányítja a folyamatot, máris megjósolható a kudarc. Vedd át az irányítást, urald a gondolataidat, és egyből valószínűbb a siker! Az alábbi tippeket életed bármelyik területére „lefordíthatod”, hogy közelebb vigyen a célodhoz.

1. Lásd a sikert!

Képzeld el, milyen lesz az élet úgy, ahogy szeretnéd. Mit fogsz csinálni, hogyan élsz majd, mi fog változni? Vésd ezt a képet jól az elmédbe, és ragaszkodj hozzá erősen. Ez lesz mostantól a „hegy csúcsa”, és ahányszor eltérsz a célodtól, ezt keresd. A hegy csúcsa mindenhonnan látszik, és ha kicsit körülnézel, egyből megtalálod. Aztán ha kicsit kisiklott az ügy, nincs más dolgod, mint újra a hegy felé venni az irányt, és így végül felérsz a tetejére. Emlékeztesd magad nap, mint nap arra, hogy képes vagy elérni a vágyott célt. Tudniillik mindenre képes vagy, amit csak sikerül magad elé képzelned – és ez még csak nem is vita tárgya.

2. Ha túl nagy a hegy...

Sokan vannak, akik nagyon szeretnének elérni valamit, de túl nagy feladatnak tűnik számukra. Ilyenkor érdemes az „egyszerre egy lépés” taktikáját alkalmazni. Ha a hegycsúcs túl messzinek és túl magasnak tűnik, ne kenődj el. A hegy lesz az irány, a következő lépés pedig az orrod előtt van. Arra koncentrálj, ami éppen jön, és ne hagyd, hogy a feladat nagysága ledöntsön a lábadról. Ha nagyon sokat kell fogynod, tűzz ki egy kisebb célt, pl. 3-4 kg fogyást. Ha ez megvan, rögtön tűzz ki egy újabbat. Így folyton sikerélményed van, és előbb utóbb eljutsz az áhított súlyig.

3. Te nem a tested vagy!

Biztosan nem lep meg a felfedezés, miszerint nem vagy azonos a testeddel. Önálló személyiség vagy, aki döntéseket hoz, akinek elképzelései, ötletei vannak, és aki működtet egy testet. Manapság így vagyunk, kicsit beszorultunk egy két lábon járó hamburgerbe... Amikor már jó ideje elégedetlen valaki a testével, hajlamos arra, hogy szinte eggyé váljon vele. Végül is vicces: milyen lehet egy „kövér” személyiség? Tény, hogy te magad a testeden keresztül válsz láthatóvá (a személyiség amolyan színtelen-szagtalan ügy, elég megfoghatatlan dolog), tehát gondoskodnod kell arról, hogy ez a téged képviselő látható dolog kellemes, esztétikus benyomást keltsen. De szegény testeddel csak az történik meg, amit te teszel vele. Koncentrálj egy kicsit saját magadra: írj le legalább öt olyan jó tulajdonságot, ami téged, mint személyiséget jellemez.

4. Szenvedély

Talán ismersz olyan embert, aki kigondolt valami klassz célt, és olyan lelkesen ecsetelte, hogy az milyen fantasztikus, hogy biztos voltál benne: sikerülni fog neki. Az életben igazán csak így érdemes bárminek nekiindulni: szenvedéllyel. Ha csak úgy tessék-lássék beleszagolsz valamibe, nem lesz merszed nemet mondani, amikor kell, és kitartani, amikor nagy szükség van rá. Légy szenvedélyes az életmódváltással kapcsolatban, sorolj fel magadnak legalább három dolgot, amiért fontos neked, hogy egészségesebb, fittebb legyél.

5. Végül is jó így...

Lépj ki a „komfort zónádból”! Ugye, ismerős a mondás: „ha azt teszed, amit mindig is tettél, ne várj mást, mint amit mindig is kaptál”? Dobd félre a berögzült szokásokat, és tegyél minden nap egy apró lépést az új életformád felé. Készíthetsz tervet is arról, melyik nap mit fogsz tenni, hogy szép lassan új szokásaid alakuljanak ki, amik közelebb visznek a célodhoz. Lehetőleg még délután kérdezd meg magadtól: „mit tettem ma annak érdekében, hogy egészségesebb, boldogabb, stb. legyek?” – így ha véletlenül a válasz „semmit”, még pótolhatod aznap.

6. A napos oldal

Négy fontos összetevőből építhetünk egészséges „házat” magunknak: a víz, a táplálék, a mozgás és a pozitív hozzáállás nélkülözhetetlen. Ne bosszantsd magad feleslegesen, ha végképp semmi jót nem tudsz látni egy helyzetben, nézd meg, mit tanultál belőle. Egyébként pedig bármilyen rusnya is a pillanat, mosolyogj! Erőltesd nyugodtan, valami csodálatos módon mindjárt természetessé szelídül, és egyből jobban fogod érezni magad.

7. Mozgás, mozgás

Képzeld, a test kifejezetten szereti a fizikai terhelést. Még a tied is. Így lett kitalálva ugyanis. Végezz annyi testmozgást egy nap, amennyire képes vagy, és még egy picit többet. Így hamarosan formába kerül a tested, és egyre többet tudsz majd teljesíteni vele. Gonosz tanács: addig állj neki edzeni, amíg képes vagy rá, mert később sajnálni fogod.

8. Tanulj!

Olvass el mindent, ami a céloddal kapcsolatos – ha ez a fogyás, akkor arról. Aztán válogasd ki, mi az, ami számodra is értelmesnek tűnik, és ne fogadj el semmit, amiben nem látod a logikát. Értsd meg, hogyan működnek a diéták, próbáld ki, a te testednek melyik tetszik jobban, és aztán ugorj fejest. Nem mindenkinek működik egyformán ugyanaz, de rajtad kívül senki nem fogja tudni megmondani, nálad mi lesz sikeres. Tanulj sokat, bízz magadban, figyelj a tested jelzéseire, és minden rendben lesz.

9. Jutalmazd meg magad!

Az erősödik, ami jutalmat kap. Még ha a küldő és fogadó is te vagy egy személyben, akkor is igaz ez. Kis önfegyelem kell hozzá: ha kisiklottál, vonj meg magadtól valamit, bünti van. Ha remekül végigcsináltad a napot, a hetet, vagy a hónapot, akkor viszont feltétlenül kényeztesd magad valamivel, aminek semmi köze az evéshez. Például vegyél illóolajos fürdőt, menj el egy jó filmre, engedélyezz magadnak még egykét óra alvást, vagy masszíroztasd át magad egy szalonban.

10. Csak keményen!

Ha éppen nincs kedved – csináld akkor is!

+1. Bónusz tipp

Igyál meg minden nap a súlyod egyharmadának megfelelő deciliter vizet, gyógyteát. Például egy 70 kg-os nőnek 23 deci, azaz 2,3 liter vizet kell innia naponta, ha lowcarb diétán van.

diet