diéta

Kaja-para

Kaja-para A legtöbbünkkel előfordul, hogy reflexből nyitogatjuk a hűtőt, vagy nyúlunk a nasi felé még akkor is, ha épp nem vagyunk kifejezetten éhesek. Van, hogy unalmunkban, van, hogy pótcselekvésként, de mindenképp szükségtelenül. Ha veled is meg szokott történni, less el néhány tippet, segítünk túljutni az ilyen nehéz pillanatokon.

Tojásünnep

Tojásünnep A diétagyilkos december után fellélegezhetünk, a Húsvét egy igazi lowcarb ünnep. Na jó, a kalácsot kivéve. Sonka, tojás, az első konyhakerti zöldségek, hát van ennél jobb?

Végre egy alkalom, amikor alig kell ellenállni a kísértésnek. Ráadásul az a sok tojás! Festjük, adjuk, kapjuk, és esszük, méghozzá az éves átlagot messze meghaladó mennyiségben.

Ünnepi menü

Ünnepi menü

Ha abban a szerencsében van részed, hogy te látod vendégül a családot, barátokat az ünnepek alatt, nyugodtan készíthetsz olyan ünnepi fogásokat, ami nem is emlékeztet egy diétás menüre. Erős idegzetűek tálalhatnak hagyományos köretet is, mint a burgonyapüré, de érdemes salátákat, hideg előételeket is készíteni, hogy a szénhidrátszegény pocak se csábuljon el. A lowcarb.hu-n megtalálod a menü összes receptjét, és még sokkal többet is, tehát nincs kifogás!

Diétás Karácsony

Diétás Karácsony

Mintha mindenki egyetértene abban, hogy a Karácsony a Nagy Zabálások ideje. Természetes, hogy bárhova megyünk, sütiktől roskadozik az asztal, és több menüt is végigeszünk egy nap. Pedig meg lehet úszni az ünnepeket úgy, hogy egyetlen dekát sem szedünk fel. Hogyan?

Ha a családban te vagy az egyetlen, aki diétázik, kicsit nehezebb az ügy, de nem kivitelezhetetlen. Ünnepi fogásnak készíts valami olyat (hal, szárnyas ideális), hogy csak a köretet kelljen módosítanod a diétád szerint. Sok olyan csemege létezik, amiből bárki szívesen nassol, nem csak a diétázók. Készíts friss zöldségcsíkokat és sajtkrémet mártogatni, süss sajtchipseket (a gyerekek élvezni fogják), tegyél az asztalra diót, mogyorót, mandulát, és legyen kéznél friss gyümölcs. Vendégváráshoz pedig készíts lowcarb desszerteket, nem is fogják észrevenni a különbséget. Egyébként pedig még senkinek nem ártott meg, hogy nem tömte tele magát cukroslisztes dolgokkal, úgyhogy ne sajnáld a famíliát a lowcarb menü miatt.

Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot

Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot Különösen akkor, ha e szép kerek szám a vérnyomásmérő kijelzőjén tűnik fel. Milyen sokkot okoz, amikor az ember szembesül azzal, hogy megszokott életmódja igencsak veszélyes vizekre navigálta? Midőn a friss laborleletek alapján már arra sincs logikus magyarázat, hogy tulajdonképpen még az élők sorában van, az ember saját szívverésénél már csak az orvosi vészharang kongása hangosabb. Serfőző Lajos arról mesél nekünk, hogyan sikerült kitartó és következetes módon megszabadulni több, mint 40 kilótól – kevesebb, mint háromnegyed év alatt.

Hétvégi harcos

Hétvégi harcos

Nálad is úgy van ez, hogy az egész heti példás diétázást egy csapásra aláássa a péntek este? Esetleg szombatig is húzod? Amikor a szabályok valahogy meglazulnak – nagyon-nagyon meglazulnak –, hajlamosak vagyunk feladni az egész diétát – akár hetekre. Az alábbi tippekkel abban szeretnénk segíteni, hogyan éld túl a hétvégét.

Ismerős menet: „jó” vagy egész héten. Számolod a szénhidrát-grammokat, szeded a krómot, még edzeni is elmész. Aztán eljön végre a hétvége, kiszabadulsz kicsit a napi rutinból, és tuti, hogy valakinek most van szülinapja, vagy beállít anyád/anyósod egy halom fánkkal, esetleg a szomszéd örvendeztet meg egy csinos tálka almás pitével, „a gyerekeknek hoztam!” – felkiáltással. Úgy gondolod, ha csak egy kicsit bűnözöl (ami általában a „csak még egyet” gondolattal folytatódik), az nem számít? Vagy – ha már úgyis mindegy –, jól bekajálsz, aztán majd hétfőn megint szigorúra veszed a diétát?

Munkahelyi diétacsapdák

Munkahelyi diétacsapdák Még az igen jólnevelt diétázót is megcsapja néha a kísértés szele, hát még a gyengébb akaratúakat... Ott a cukorkás bödön a recepciós pultján (csak egy szemet, vagy kettőt, vagy kilencet – az még belefér, nem?), a nass-automata a büfében (hú, karamelles-nugátos nápolyi szelet, és csak nyolcvan forint!), vagy a heti rendes „menjünk-már-pizzázni” spontán csapatépítő zabálás a kollégákkal.

Ennyi kísértéstől még egy szentnek is csokimaszatos lenne a szája széle. Mielőtt suttyomban újra belemarkolnál abba a cukrosvájlingba, ami a recepción kelleti magát szemérmetlenül, számolj el tízig, és fegyverkezz fel az alábbi ötletekkel.

Valentin-receptek 2 személyre

Valentin-receptek 2 személyre

Jó dolog, ha Valentin estéjén étterembe invitál kedvesed, de talán még jobb egy általad készített, romantikus vacsorát otthon, kettesben elkölteni, így utána tényleg szabadon választott a program... Igyekeztünk érzéki, ám könnyű, szénhidrátszegény fogásokkal előrukkolni, amiket gyorsan el lehet készíteni, és akár kés-villa nélkül is tálalhatók.

Fogyni, de azonnal!

Fogyni, de azonnal! Már mindannyian átestünk ilyesmin: egy hónap múlva esküvő a családban, nagy céges buli, fürdőruhás jelenés, és persze messze nem férünk bele az alkalomhoz illő ruhánkba. A legtöbben ilyenkor nem az új ruhában keressük a megoldást. Vajon hogyan, és mennyit lehet lefogyni néhány hét alatt úgy, hogy ne legyenek negatív következményei az akciónak?

Előrebocsátom: csodák nincsenek. A túl gyors fogyás sohasem tanácsos, annyira igénybe veszi a szervezetet, hogy hosszú távon nincs az a pasi, munka, vagy bármi, ami megérné, hidd el. Az ember általában évek alatt gyűjti a felesleget, tehát ha nem is ugyanilyen lassan, de egy biztonságos tempóban kéne leadni a kilókat, így legalább biztos lehet benne, hogy valóban a zsírtól szabadult meg.

Fogyás – ésszel

Fogyás - ésszel

Fogyni csak ésszel lehet. Ha nem te, hanem a tested irányítja a folyamatot, máris megjósolható a kudarc. Vedd át az irányítást, urald a gondolataidat, és egyből valószínűbb a siker! Az alábbi tippeket életed bármelyik területére „lefordíthatod”, hogy közelebb vigyen a célodhoz.

1. Lásd a sikert!

Képzeld el, milyen lesz az élet úgy, ahogy szeretnéd. Mit fogsz csinálni, hogyan élsz majd, mi fog változni? Vésd ezt a képet jól az elmédbe, és ragaszkodj hozzá erősen. Ez lesz mostantól a „hegy csúcsa”, és ahányszor eltérsz a célodtól, ezt keresd. A hegy csúcsa mindenhonnan látszik, és ha kicsit körülnézel, egyből megtalálod. Aztán ha kicsit kisiklott az ügy, nincs más dolgod, mint újra a hegy felé venni az irányt, és így végül felérsz a tetejére. Emlékeztesd magad nap, mint nap arra, hogy képes vagy elérni a vágyott célt. Tudniillik mindenre képes vagy, amit csak sikerül magad elé képzelned – és ez még csak nem is vita tárgya.

diet